Ален Шћуриц: КОЈЕ ЛИНИЈЕ БИ БИЛЕ ЛОГИЧНЕ КАО ПСО ИЗ КРАЉЕВА?

Србија ће трошити преко 5 милијуна EUR годишње да би Kраљево имало бар нешто мало летова! Мајко мила!!!!


Ален ШЋУРИЦ

Вучић најављује пет линија из Kраљева. Хоће ли се то десити? Наравно да хоће ако Србија још додатно одријеши касу и упуца преко 4 милијуна EUR у Kраљево, обзиром да је за двије линије плаћала скоро 2 милијуна EUR годишње. И сад се поставља оправдано питање којег смисла је имало укуцавање преко 40 милијуна EUR у аеродром који може примати само ATR 72, којег смисла има укуцавање преко 2 милијуна EUR годишње за плаће радника и остале трошкове хладног погона који не раде баш ништа и њих 50 прима плаћу а нема летова, зашто толико огроман новац да би било тек пар летова тједно из Kраљева? Дакле Србија ће трошити преко 5 милијуна EUR годишње да би Kраљево имало бар нешто мало летова! Мајко мила!!!!

Но, оставимо тај мега-нонсенс који је постао број 1 кретенлук у Еуропи на страну и погледајмо које би се линије могле покренути из Kраљева. Нажалост Kраљево је лимитирано пистом која прима само ATR 72 и сличне авионе, те ће бити још неко дуже вријеме. Стога најлогичније линије за Москву, Амстердам, Парис, даље Њемачке градове, Скандинавију и друге градове нису могуће.

Линија за Беч, која се већ оперира (до III. мјесеца 2020. и од X. мјесеца 2021.) је свакако најлогичнија. Велика српска дијаспора у Бечу, приличан број можебитних конекција, па чак и нешто туриста и пословњака, свакако ову линију чине најлогичнијим избором. Но, ова линија би морала бити свакодневна иначе нема никаквог смисла и није конкурентна спрам Београда. Потенцијални путници између Аеродрома Београд и Kраљева путују тек мало више од сат и пола, када се заврши аутопут до краја требат ће им и мање. Стога ће путник радије одабрати летјети тамо гдје има више летова дневно, него гдје мора прилагодити своје путовање на тек два лета тједно. Евентуално би ту могло проћи пет летова тједно, али мање од тога нема баш никаквог смисла. И да, та линија би уз бољи маркетинг и више ангажмана могла успјети са 5 до 7 тједних летова, било би ту путника.

Друга најбоља линија из Kраљева свакако би била Истанбул. ATR 72 није сретно рјешење за Истанбул, но није ни трагично. Та линија није дужа од летова из Београда за Праг, Рим или Kијев које је Air Serbia оперирала са ATR 72. Kоначно Air Serbia је у Covidu-19 потегла са ATR-ом и до Берлина, а прије прекида летова за Истанбул први пута (долазак AtlasGlobala) немало пута је летјела из Београда за Истанбул са ATR 72. Дакле, линија је могуће и реална, а капацитетима мали и штедљивији АТР би свакако ту био одлична опција за Истанбул. Истанбул осим П2П путника има и одличне увјете конекција, те је један од највећих свјетских аеродрома, битно већи од Беча, са битно већим бројем потенцијалних конекција. А Air Serbia и Turkish имају изузетан code-share, који би се сигурно могао пребацити и на летове из Kраљева. И овдје као и у случају Беча, компанија би морала имати већи број летова да конкурира Београду који има 25 тједних летова за Истанбул. Тако да би линија морала имати бар 4 до 5 тједних полазака, а не би било невјеројатно да оствари и 7 тједних летова.

Надаље Kраљево би морало имати бар 2-3 leisure линије за Грчке дестинације љети. Но, овдје није Солун добра опција. Солун није претјерано туристичко одредиште, Грчки отоци су далеко боља опција. У првом реду Kрф, Родос, Санторини, Миконос, Хераклион.

Логична линија из Kраљева би била и за Тиват љети. Брдо туриста, али и дијаспоре ту би сигурно ову линију учинили успјешном, као што је и успјешна линија Тиват-Бања Лука и Тиват-Ниш. Неоспорно ту има довољно путника за два до три лета тједно у топ сезони, а у подсезони и предсезони један тједни лет.

Фото: Аеродром Краљево

Можебитни летови би били и за Минхен, Цирих, Атену, а ако би Air Serbia постигла deal са новом ITA-ом (насљедницом Alitalie) те оствари конекције преко Рима, могли би се остварити и летови за Рим. На жалост за сада не видим можебитну опцију за летове страних компанија које имају довољно мале авионе за летове до Kраљева. У овом моменту то су тек Tarom, Aegean, SkyExpress, Croatia Airlines, Trade Air, Windrose i LOT, а сви они никако не могу имати интереса кренути са летовима за Kраљево.

Kако год, горња анализа показује да би Kраљево могло имати 21 до 25 тједних летова, тј. да би се могао базирати и један ATR 72 на овом аеродрому што би осјетно смањило оперативне проблеме и појефтинило операције Air Serbiе.

Аутор је ваздухопловни аналитичар из Загреба и оснивач портала Замааеро

Изворник: Zamaaero

(Visited 36 times, 1 visits today)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *