Против Русије се води рат уз коришћење најсавременијих технологија. Не говоримо о освајању војном силом – то је немогуће, чак ни о информационо-психолошком рату, већ о конфронтирајућем понашању. О томе шта то представља и које су последице говори доктор историјских наука, доцент МГИМО, Олга Николајевна Четверикова
Који је циљ и који су задаци реформе које се спроводи у нашем образовању и науци? Да задовољи потребе савремености? Не, ствар је много озбиљнија. Зато што се реформа одвија у свим сферама, економској, политичкој, социјалној, научној… светским моћницима је неопходна реформа и читавог система вредности. И због тога сфера образовања постаје кључна, јер од васпитања наше деце, зависи будућност Русије. Као што изрека каже: „Aко желиш да победиш непријатеља, васпитавај његову децу.“ Подривањем образовања, непријатељ подрива наш научни потенцијал и поимање света који је својствено руској цивилизацији.
Свест наше деце не мења се овлаш – на делу су дубински процеси с коришћењем биолошке, информационе и нанотехнологије… Ако су раније технологије мењале услове рада и услове живота на боље, садашње су усмерене ка мењању самог човека. Старо поимање света које је укорењено у хуманизму хришћанске етике за господаре света постаје непотребно и чак штетно, јер човек духовни, интелектуално развијен и моралан не може бити предмет примене нових технологија. Са тачке гледишта нових технологија човек је несавршен и телом (смртно, подложно болестима), и свешћу (не поима непојмљиво). Дакле, помоћу генетске реконструкције и импланата човек мора битиједна целина са тим технологијама. На овоме се заснива развој у науци и технологији од 1990–их, када је створен трансхуманистички покрет, прво у САД, а затим глобално.
Који су главни правци трансхуманизма који се данас реализују? Свакојаки хемијски препарати који мењају стање човека и генетске мутације. Под лажним изговором лечења страшних болести ствара се нова врста човека са генетским модификацијама.
Следећа етапа је стварање људи–киборга: у људе ће уграђивати чипове, плочице, импланте који ће омогућавати да се замени орган или да се контролише његов рад. Затим следи стварање робота који подсећају на људе, аватара. И на крају, стварање бесмртног надчовека или вештачке суперинтелигенције. Претпоставља се да ће бити могуће да се људски разум пресели у други биолошки објекат, а и у компјутер. Тај ће дигитални надчовек, супермозак, бити створен 2045. године и бавиће се научним радом. Зар неће човек постати сувишан?
Све би ово личило на бајку када не би на томе радили читави институти, посебно Институт сингуларности у САД. Друштво будућности је информационо друштво са потпуном контролом информација, када ће сваки човек путем Интернета бити повезан са светском мрежом. Онај који не жели да користи Интернет биће сумњив зато што ће представљати опасност за властодршце због своје ненадзирљивости.
Занимљиво је да се Институт сингуларности налази где и институт НАСА, седиште Гугла (они и финансирају стварање Института сингуларности), тамо се налазе и Силицијумска долина и Холивуд који својим филмовима открива тајне нових технологија, показујући нам фактички будућност човечанства. У Калифорнији се налази и седиште окултног покрета Њу ејџ, религије „новог века“ и секта сатаниста. Изванредно суседство!
Стварање новог човека захтева озбиљне измене у систему образовања. Тако, наши геополитички противници прелазе на нове методе вођења рата – конфронтирајуће понашање. Бихејворални рат означава промену или уништавање система основних вредности, стереотипа понашања, норми живљења. А где се формирају те вредности? У религији и у систему образовања. Према томе, за њих је Православље непријатељ број један, добро образовање непријатељ број два. По њима и ударају.
Запад је уложио огроман новац да би заменио наше уџбенике из историје, произвео велики број нових, ставивши нагласак на нека друга места при оцени историјских догађаја. Затим је смањен број лекција из руског језика, промењен списак књижевних дела, обавезних за изучавање. На крају је уништен јединствени образовни простор, многи предмети су укинути или су постали изборни. А совјетско образовање је свима давало образовни минимум. Сви су могли да добију после тога потребно стручно знање на факултетима, институтима и универзитетима. То јест, наше образовање је било елитно за све!
Данас, уместо елитног образовања уведени су обавезни савезни образовни стандарди, уместо знања уведен је појам компетенција који се може испунити било чим. Појавиле у се образовне услуге које се наплаћују. А ове услуге се могу пренети у приватне руке. Тако је започела приватизација образовања. Захваљујући овоме је у средњим школама већ ликвидиран образовни минимум. Сада је тај процес почео и у области високог образовања. Елитно образовање је постало доступно само за изабране.
Због чега је и ко је то учинио? Суштина је у томе да се у Сједињеним Америчким Државама, које су центар свих трансформација, универзитети углавном баве развојем технологија које наручују приватне корпорације. На таквим универзитетима се увек и развијала фундаментална наука у САД, за разлику од наше науке, која се развијала у систему Академије наука. Наши универзитети су били образовни и припремали су високо квалификоване стручњаке који су били у стању да размишљају независно, да решавају најсложеније проблеме. Али Америци су потребни радници уског профила под контролом.
Какав је однос између САД и наших универзитета? Свако ко се интегрише у светски стандард општег образовања, ради у интересу Америке. Наше високе школе су реформисане у складу са тим нормама када се Русија прикључила Болоњском процесу – било је то 19. септембра 2003. године у Берлину, током самита европских министара образовања. Циљ Болоњског система је стварање пан-европског образовног простора са преласком на западне стандарде образовања. Међутим, јасно је да ниједан национални суверенитет није могућ без очувања духовног суверенитета, што је пак немогуће без сувереног система образовања. У Русији се увек сматрало да је образовање стицање системског знања плус духовно и морално васпитање и национална идеологија. Данашњи образовни стандарди, као и програми и наставне методе се задају споља.
Раније је влада поручивала стручњаке, али данас је државни привредни сектор скоро нестао, крупни бизнис је постао поручилац и он диктира који су стручњаци потребни. А њима није потребна личност већ човек–функција[1] који има оне способности које су корисне у тржишним условима..
Затим је усвојен програм „5-120“, према којем пет наших високошколских установа треба да уђе у првих стотину универзитета у свету. Сада програмом „5-120“ управља Савет за конкурентност; он укључује представнике Русије и странце, од којих ваља истакнути Еда Кроулија, професора на МИТ-у, човека из НАСА, а НАСА је повезана са Пентагоном. Овај Савет за конкурентност одређује стандарде према којима треба да се развијају руске високошколске установе. Програм обухвата наше најбоље техничке факултете који се, захваљујући новом систему, одстрањују из сфере интереса руске привреде и припремају стручњаке који онда иду да раде на Западу. То јест, Русија се користи као платформа за обуку кадрова за Запад. Узгред, ректор Универзитета Сколково на којем се ради на развијању нових технологија био је Американац Е. Кроули[2] …
Тако уништивши средњу школу, наши непријатељи су својим интересима подредили и наше високо школство. И у Руској академији наука, по њиховом плану, би требало да остану само они центри који одговарају потребама и интересима западне заједнице. А у 2013. години задат је ударац предшколском образовању. У савезним општеобразовним стандардима предшколског образовања постоји одредба у којој се наводи да дете самостално може да одреди садржај свог образовања. А предшколско образовање обухвата децу до 7 година. Шта би дете могло да изабере? Поред тога, разбија се традиционална породична хијерархија: отац, мајка, дете. Сада се родитељи и дете виде као партнери. Дете може да тужи родитеље, ако „крше његова права“. Вртићи примењују нову методу наставе, без морала и етике. Непримећено, током 3-4 година у вртићу, дете добија потпуно туђ скуп вредности. Све у складу са принципима бихејвиоралног рата који Запад води против нас. И у школу наша деца полазе са одговарајућим погледом на свет. У будућности, образовање ће бити кастинско, за богате и за сиромашне људе који ће се обучавати као „човек на дугме“. Општење са наставником ће бити доступно богатима, а остали ће ићи на онлајн обуку, односно на даљинско образовање. Људски мозак ће бити повезан са рачунаром, тако да ће бити могуће управљати чак и емоцијама људи, не само давати им знање.
Да би се зауставили ови деструктивни процеси, нужне су хитне мере. Неопходно је да се потпуно промени државна политика, како би држава наступила као наручилац образовног система. Неопходно је укључење јавности и формирање покрета у циљу очувања нашег образовања. Како кажу, ко је упозорен, тај је наоружан.
[1] Прим ВВМ: Функција овде има значење улоге коју одређени део има у систему.
[2] Прим ВВМ: Према руској Википедији Кроули је први ректор Сколковског института науке и технологије, а у фебруару 2016. године дужност је предао руском академику Кулешову.
Са руског посрбила: Владанка Војводић Милетић
Редактура прѣвода: Словенски вѣсник
Изворник: Стање ствари