Приче Соломунове

18. Пријатељство и мирољубивост.

1. Човјек самовољан тражи што је њему мило и мијеша се у свашта.

2. Безумнику није мио разум него да се јавља срце његово.

3. Кад дође безбожник, дође и руг, и пријекор са срамотом.

4. Ријечи су из уста човјечијих дубока вода, извор је мудрости поток који се ражљева.

Псал_78:2, Приче_20:5

5. Није добро гледати безбожнику ко је, да се учини криво правому на суду.

3.Мој_19:15, 5.Мој_1:17, Јов_13:7, Приче_24:23

6. Усне безумникове пристају у свађу, и уста његова дозивљу бој.

1.Цар_12:10

7. Безумнику су уста његова погибао, и усне његове пругло души његовој.

8. Ријечи су опадачеве као избијенијех, али слазе унутра у трбух

9. И ко је немаран у послу свом брат је распикући.

10. Тврда је кула име Господње. к њему ће утећи праведник, и биће у високом заклону.

2.Сам_22:3, 2.Сам_22:51, Псал_18:2

11. Богатство је богатоме јак град и као висок зид у његовој мисли.

12. Пред пропаст подиже се срце човјеку, а прије славе иде смјерност.

Језек_31:11

13. Ко одговара прије него чује, то му је лудост и срамота.

Иса_22:21, Јв_7:51

14. Дух човјечији сноси бол свој; а дух оборен ко ће подигнути?

15. Срце разумна човјека добавља знање, и ухо мудријех тражи знање.


Еф_1:17

16. Дар човјеку шири мјесто и води га пред властеље.

1.Мој_39:2, 1.Мој_41:14, 1.Мој_41:38, Приче_19:6, Приче_21:14, Дан_1:17, Дан_1:19, Дан_6:3

17. Праведан се чини ко је први у својој распри, али кад дође ближњи његов, испитује се.


Лк_6:42

18. Распре прекида ждријеб, и између силнијех расуђује.

19. Увријеђен је брат као тврд град, и свађа је као пријеворница на двору.

20. Свакому се трбух сити плодом уста његовијех, дохотком од усана својих сити се.

21. Смрт је и живот у власти језику, и ко га милује, јешће плод његов.


Мт_12:37

22. Ко је нашао жену, нашао је добро и добио љубав од Господа.

23. Сиромах говори молећи, а богат одговара оштро.

1.Мој_42:14, Приче_19:7, Приче_22:7, Јак_2:3

24. Ко има пријатеља, ваља да поступа пријатељски, јер има пријатеља вјернијих од брата.


Јв_15:14

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.