Посланица св. апостола Павла Јеврејима

7. Христос Свештеник као Мелхиседек, већи од свештеника Левијевих, вјечни је Првосвештеник Новог Завјета.

1. Јер тај Мелхиседек, цар Салимски, свештеник Бога вишњега, који срете Авраама кад се враћаше послије пораза царева, и благослови га;

1.Мој_14:18, Псал_110:4, Јев_5:6, Јев_5:10

2. Коме Авраам даде и десетак од свега, он је по значењу свога имена прво цар правде, а потом је и цар Салимски, то јест, цар мира,

3. Без оца, без матере, без родослова, нити му дани имају почетка нити му живот има свршетка, а као сличан Сину Божијему остаје свештеник без престанка.

4. Но погледајте колико је велик овај, коме је и сам патријарх Авраам дао десетак од пробранога плијена.

1.Мој_14:20

5. И док синови Левијеви примајући свештенство имају заповијест да узимају по закону десетак од народа, то јест од браће своје, иако су произишли из бедара Авраамових,

4.Мој_18:21

6. Дотле овај који није од њиховог рода, узе десетак од Авраама, и њега, који је имао обећање, благословио је.

1.Мој_12:2, Дап_3:25, Гал_3:16

7. А ван свакога је спора да већи благосиља мањега.

8. И тако овдје десетак узимају људи смртни, а тамо онај за којега се свједочи да живи.


Јев_2:10

9. И могло би се рећи, да Левије који узима десетак, даде десетак кроз Авраама,

10. Пошто он још бијаше у бедрима оца када га срете Мелхиседек.

11. Ако је, дакле, савршенство било постигнуто кроз левитско свештенство, јер је народ њиме доведен под Закон, зашто је било још потребно говорити да ће се појавити други Свештеник по чину Мелхиседекову, а не по чину Аронову?


Гал_2:21, Јев_8:7

12. Али када се мијења свештенство, мора се промијенити и Закон.

13. Јер Онај за кога се ово вели из другога је племена, од којега нико није приступао жртвенику.

14. Јер је очигледно, да је Господ наш произишао из племена Јудиног, за које Мојсеј ништа не рече о свештенству.

1.Мој_49:10, Иса_11:1, Мт_1:3, Лк_3:33, Рим_1:3

15. И још је очигледније, када по подобију Мелхиседекову настаје други Свештеник,

16. Који није постао по закону тјелесне заповијести, него по сили живота неуништивога.

17. Јер Писмо свједочи: Ти си Свештеник вавијек по чину Мелхиседекову.

Псал_110:4, Јев_5:6, Јев_5:10

18. Укида се, дакле, пређашња запо вијест због њене немоћи и некорисности -

3.Мој_7:36, Рим_8:3

19. Јер Закон ништа није довео до савршенства, - а уводи се боља нада кроз коју се приближујемо Богу.


Дап_13:39, Рим_3:20, Рим_5:2, Гал_2:16, Јев_6:18, Јев_9:9

20. Уколико не бјеше без заклетве, -

21. Јер они без заклетве посташе свештеници, а Овај са заклетвом Онога који му говори: Закле се Господ и неће се раскајати: Ти си Свештеник вавјек по чину Мелхиседекову -

Псал_110:4

22. Утолико Исус поста јемац бољега Завјета.

23. И оних свештеника било је много, јер их је смрт спречавала да остају,

24. А Овај, пошто остаје вавијек, има непролазно свештенство.

Иса_9:6, Јв_12:34, Јев_13:8

25. Зато и може потпуно и за увијек спасти оне који кроз њега долазе Богу, пошто свагда живи па може посредовати за њих.

Иса_53:12, Рим_8:34, 1.Јн_2:1

26. Јер такав нам Првосвештеник требаше: свет, незлобив, чист, одвојен од грјешника и виши од небеса;


Еф_1:20

27. Који нема потребе, као они првосвештеници, да сваки дан приноси жртве, најприје за своје гријехе, а потом и за народне, јер Он ово учини једном заувијек принијевши самога себе.

3.Мој_9:7, 3.Мој_16:6, 3.Мој_16:11, 3.Мој_16:15, Рим_6:10, Јев_5:3

28. Јер Закон поставља за првосвештенике људе који имају слабости, а ријеч заклетве послије Закона, поставља Сина вавијек савршенога.


Јев_2:10, Јев_5:1